Kanizsai Dorottya Gimnázium

Fenntarthatósági Témahét – Klímaváltozás

2020. október 5-9-ig valósult meg az elmúlt tanév tavaszán elmaradt Fenntarthatósági Témahét. A Témahét célja, hogy beszélgessünk a diákokkal az elmúlt évtizedekben bekövetkező klímaváltozásról, hívjuk fel a figyelmet a környezetkímélő energiagazdálkodásra, világítsunk rá a szelektív hulladékgyűjtés fontosságára. A célok között fontos, hogy a diákok tisztában legyenek a fenntartható fejlődés fogalmával is. Tudják, hogy ez nem csak a természet és környezetvédelem, egészségvédelem, hanem hozzá tartozik a kultúránk, történelmünk megismerése, emberi kapcsolataink megóvása.

A 4 évfolyam biológia nívó csoport (9. A-C, 9. B-K, 10. A-B, 10. C-K, 11.C) diákjai a klímaváltozás témájával foglalkoztak. Az elmúlt évtizedek történéseit Áder János foglalta össze előadás formájában. Az előadást meghallgatták, előre kiadott szempontok alapján összegyűjtötték a klímaváltozást okozó tényezőket.  Az előadásra reagálva megbeszélték, hogy mit lehetne tenni azért, hogy a helyzet legalább ne romoljon. Majd Kovacsics Bernadett tanárnő prezentációt tartott, a klímaváltozást kiváltó üvegházhatás hátteréről. Azokról az anyagokról és hatásaikról, melyek kibocsátását – ha megszüntetni is nem lehet - legalább csökkenteni kellene. Ilyen a szén-dioxid, nitrogén-oxidok, ózon, freonok stb. Szó volt a megújuló energiaforrások hasznosságáról, az elektromos autók és a passzívház jelentőségéről.    
 

A 12. K osztály tanulói Lovassné Vass Enikő tanárnővel szintén a klímaváltozás témakörét járták körbe. Videót néztek a klímaváltozás jelenségéről és okairól, valamint a növény és állatvilágra gyakorolt negatív hatásairól angol nyelven. Megvitatták, hogy milyen változások várhatók a közeljövőben, ha nem lassítjuk a folyamatot. Rávilágítottak arra, hogy az emberi szervezetre is negatívan hat a klímaváltozás folyamata. Károsíthatja a posztembrionális fejlődést, a különböző szervrendszereket, elindíthat allergiás betegségeket stb. Összegyűjtötték a diákok, hogy mit lehet tenni a káros folyamat magakadályozásáért. Ilyen például a szelektív hulladékgyűjtés, komposztálás, energiatakarékosság,  a tömeg- és gyalogos közlekedés előnybe helyezése.

Lőrinczné Marton Zsuzsa tanárnő ösztönzésére a 10.K osztályos tanulók a környezet- és természetvédelem témakörében írtak haikukat (3 soros) és 5 soros verseket.

További fotók az alábbi linken találhatóak.
 
2020. október 12. Kovacsics Bernadett



 

Diákélet

Eseménynaptár

Hasznos linkek