Kanizsai Dorottya Gimnázium

Nemzetközi kapcsolatok

Látogatás a székesfővárosban

2017-12-17

Osztályunk 2018 májusában Kárpátaljára látogat. A pályázat keretében vállaltuk, hogy ellátogatunk az Arany János 200 emlékkiállításra az Országos Széchenyi Könyvtárba. December 15. volt a nagy nap, amikor megvalósult a kirándulás. Reggel 6 órakor indultunk, a Savaria IC-vel. Az utazás jól telt, az 500-as Vectron Csornától 2 óra alatt felröpített minket Budapestre.

Euroweek 2017 - Páneurópai Piknik, Fertőd, Fertő tó, Búcsúbuli

2017-10-02

A budapesti kirándulást követő napon szerdán már csendesebb programok várták a megfáradt diáksereget, elérkeztünk a Euroweek utolsó napjához. A buszok most is már reggel 7:00-kor indulásra készen várták, hogy az első célállomásra szállítsák az utasokat, amely nem volt más, mint a Páneurópai Piknik Emlékhely,

Euroweek 2017 - Budapesten jártunk

2017-09-31

A(z) Euroweek-nek köszönhetően kedden 20 ország diákjai és tanárai látogattak el Európa egyik legszebb városba, Budapestre. A diákok által hosszúnak vélt utazás után megérkeztünk a Citadellához, ahol minden fáradság eltűnt, a szemek felragyogtak és mindenki szájtátva nézett le a mi gyönyörű fővárosunkra. A finnektől kezdve a spanyolokon át a görögökig mindenkit

Euroweek 2017 - Sportos hétfő délelőtt

2017-09-30

Hétfőn reggel (2017. 09. 25-én) az egyetem aulájában gyülekeztek a nemzetközi delegáció résztvevői, hogy összemérjék sporttudásukat.A sportcsarnokban zajló verseny a délelőtt folyamán jó hangulatban telt el. A „nagy megmérettetés” előtt zenés aerobikkal melegítettek be a résztvevők.  A csapatok kialakítása a véletlenre lett bízva:számhúzással dőlt el azok összeállítása,

Euroweek 2017 - az első napok Szombathelyen

2017-09-29

Hosszas előkészületek után szeptember 22-én, pénteken érkezett meg iskolánkhoz a Euroweek diáktalálkozón résztvevő 20 ország egy-egy delegációja. A vendéglátó családok izgatottan várták őket az iskolánál vagy éppen a vasútállomáson. Csodálatos volt látni, hogy kitörő öröm kísérte az első találkozások pillanatait,

Kárpátaljai látogatásunk elérte célját

2017-01-09

Ahogy korábban már beszámoltunk róla, gimnáziumunk tanári kara 2016. júliusában, a „Határtalanul!” pályázati program keretében emlékezetes látogatást tett Kárpátalján. Körutazásunk, bár kulturális elemekkel is kiegészült, elsősorban jótékonysági célt szolgált. Ellátogattunk Szolyvára, ahol felkerestük a második világháború végén,

Euroweek 2016 - Románia - Diákszemmel

2016-10-06

Aradon került megrendezésre az idei Euroweek. Mikor megtudtam, hogy én is utazhatok a magyar delegációval nagyon megörültem, és megtisztelve éreztem magam, hogy részese lehetek egy ekkora eseménynek. Idén 8 diák és 3 tanár képviselte Magyarországot. Az első csapatgyűlésen megbeszéltük a teendőket, és eldöntöttük, milyen bemutatkozó műsort fogunk előadni.

Meghökkentő, csodálatos, ellentmondásos, tanulságos!

2016-07-13

Év végén főnökünk arra kért minket, foglaljuk össze három-négy szóban, milyen volt számunkra ez a tanév. Most elgondolkodtam, mi jut eszembe, ha Kárpátaljára gondolok. Röviden ez a négy jelző. Ha egy teljes mondatot kell megfogalmaznom, akkor ez: Minden magyarnak látnia kell!

Határtalanul! 2016 - Erdélyországban jártunk - Útinaplóink és élménybeszámolóink

2016-06-13

"A „Határtalan program” keretében végre rajtunk volt a sor, hogy életre szóló élményeket szerezünk, a még ismeretlen, de mégis csodálatos, dimbes-dombos tájakon. Hogy ez megtörtént-e? A válasz egyértelműen igen, vagy még annál is több. Lehet, hogy aki a következő írásokat elolvassa, nem fogja annyira átérezni, hogy mi miket éltünk ott át, lehet, hogy csak egy szokványos kirándulásnak tudja be,

Határtalanul! 2016 - Csíkszeredában jártunk

2016-06-07

Már május 22-én (vasárnap) izgatottak voltak az utazók. Lassan mindenki összepakolta az utolsó dolgait is, ellenőrizte, hogy nem hagy itthon semmit és figyelte az óráját. Éjfélkor már majdnem mindenki ott állt a Kanizsai vaskapuja előtt. A másik csoport is pakolt már be a buszba, ők Sepsiszentgyörgyre igyekeztek. Mi már az iskola előtt elkezdtük tervezni, hogy hogyan fogjuk kibírni a hosszú utat, de ott lebegett előttünk, hogy az út végén Csíkszereda és a Márton Áron Főgimnázium diákjai

Határtalanul! 2016 - Sepsiszentgyörgyön jártunk

2016-06-02

Végre eljött a várva várt dátum, mikor iskolánk Erdélybe látogat. A csapat egyik fele Csíkszeredára, a másik Sepsiszentgyörgyre utazott Május 23-án a hajnali órákban indultunk. Első megállónk Kolozsvár volt, ahol idegenvezetőnk kalauzolása mellett  megtekintettük Mátyás király szülőházát, a kolozsvári (Házsongárdi) temetőt, illetve a város főterét. Az esti órákban értünk Sepsiszentgyörgyre, ahol a helyi diákok segítségével elfoglaltuk szobáinkat, illetve megvacsoráztunk.

Izgalmasan telik a tanév vége a Kanizsai Dorottya Gimnáziumban

2016-06-01

Alighogy lezárult az írásbeli érettségi, újabb vizsgaáradat zúdult a diákokra: Kompetencia mérés a 10. évfolyamnak, Alapvizsga a 9. KNy, Célnyelvi mérés és Belső mérés a 10. K osztálynak. Aki ebből kimaradt, annak is ott van az év végi hajrá. Mindezek mellett a múlt héten iskolánk 80 diákja Erdélyben járt a Határtalanul pályázat keretében szervezett kiránduláson, pénteken zajlottak az évi esedékes osztálykirándulások és csütörtöktől hétfőig gimnáziumunk meghívására városunkban